Wersja obowiązująca z dnia

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Termin załatwienia

Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z wymaganymi załącznikami. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.

Miejsce załatwienia

Referat Rozwoju Gospodarczego, pokój nr 10

Telefon kontaktowy

055 244 81 28

Miejsce odbioru

Referat Rozwoju Gospodarczego, pokój nr 10

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 9c ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomośći art. 9 ust. 4 w/w ustawy.

Opłaty

50 zł – opłata za dokonanie wpisu ( przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej)

Podstawa prawna

Art. 9b-9d ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) i ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162 z późn. zm.).

Załączniki